PRENOSIMO O JOGI IZ HR GLASILA I PORTALA:

Ako i vi muku mučite sa simptomima menopauze, možda je vrijeme da ih probate ublažiti – vježbanjem joge, Ordinacija.hr, 19.10.2013.

Tijekom menopauze ženama se usporava metabolizam i tu nema pomoći. Osim toga, dame su tada više depresivne, imaju lošiji san, pate od naleta vrućine i noćnog znojenja, umora, niskog libida i gladnije su. Estrogen, hormon koji inače služi i za održavanje težine, nestaje pa se kilogrami počinju sakupljati u struku. Ako i vi muku mučite sa simptomima menopauze, možda je vrijeme da ih probate ublažiti – vježbanjem joge.

Naime, najnovije istraživanje objavljeno u časopisu Menopause pokazalo je kako žene koje vježbaju ovu drevnu tehniku mogu pronaći olakšanje od simptoma koji ih svakodnevno muče. Tako su ispitanice podijeljene u tri skupine: jedne su vježbale jogu 12 tjedana (jednom tjedno su vježbale 90 minuta u centru, a svakog dana kod kuće); druge su se upisale na aerobik dok su ispitanice treće skupine nastavile sa svojom uobičajenom aktivnošću i ritmom života.

Kada su u pitanju valunzi i noćno znojenje, nije bilo nikakve razlike kod ispitanica koje su vježbale jogu i onih koje su se upisale na aerobik – sve su žene imale jednake simptome kao i prije. S druge strane, samo je vježbanje joge omogućilo ženama lakši san jer one više nisu imale problema s nesanicom.

 

Cibona prvi naš klub u kojem se radi joga, Večernji list, 29.08.2013.

S novim trenerom Nevenom Spahijom u Cibonu su stigle i novine u tehnologiji treninga. Pored svih zanatskih košarkaških stvari, na bazičnim pripremama momčadi u Toplicama Sveti Martin radi se i joga. Nju s momčadi radi novi kondicijski trener Igor Blažinčić, koji je protekle tri sezone radio u KK Zagreb.

- Po mojim saznanjima ovo je prvi puta da se na pripremama neke hrvatske klupske košarkaške momčadi radi joga. Ona je sredstvo istezanja i opuštanja, namjera da nam igrači na slobodan dan ne leže u sobi. Jer, za sportaše je uvijek najveći problem nefleksibilnost i nemobilnost – ističe Igor.

I na Spahijinim treninzima se prvi put primjenjuje joga, a igrači su ju radili u skupinama, a mi smo gledali onu u kojoj se Amerikanac DJ Strawberry žalio da on ne može izvesti vježbe u sklupčanim položajima. U čemu je problem pokušao nam je objasniti njegov sunarodnjak Jerrell Blassingame:

- Teško je to za nas Amerikance jer se većina nas ne može rastegnuti tako dobro. To je, između ostalog, i zbog toga što nas kao mlade ne uče istezanju, pa nam je sada teško, posebno za mene.

 

Joga za unutrašnji mir, Jutarnji list 14.12.2011.

Kažu da je šetnja odlična za oslobađanje od stresa, ali joga je još bolja! Istraživanje provedeno na Sveučilišu u Bostonu pokazalo je da su osobe koje tri puta tjedno prakticiraju jogu puno bolje raspoložene i manje tjeskobne nego one koje jednako toliko vremena tjedno šeću. Redovito vježbanje joge povećava u mozgu razinu gama-aminobutričke kiseline (GABA) – kemikalije snažnog umirujućeg djelovanja. Općenito, razina gama-aminobutričke kiseline najveća je kod iskusnih praktikanata joge.

 

Protiv bolova u leđima najviše pomaže joga, Večernji list, 01.11.2011.

Protiv bolova u leđima najučinkovitiji način vježbanja jest joga. Naime, istraživanja su pokazala da joga pomaže i do 30 posto više nego standardne vježbe ili pak tablete protiv bolova, prenosi Mirror.

Sudionici istraživanja koje je provedeno u Velikoj Britaniji bili su podijeljeni u dvije skupine. Jedna je skupina vježbala jogu tijekom tri mjeseca, dok je druga vježbala standardne zadane vježbe. Rezultati su pokazali da je skupina koja je vježbala jogu bila do 30 posto izdržljivija nego druga skupina. Također, imali su i manje bolova u leđima.

 

Joga dovodi srce u red i uklanja tjeskobu, metro-portal.hr, 04.04.2011.

Pacijenti s atrijskom fibrilacijom spas mogu pronaći u jogi jer smanjuje broj epizoda nepravilnog ritma rada srca i ubažava simptome depresije

Novo američko istraživanje pokazalo je da joga može prepoloviti broj epizoda potencijalno opasnog nepravilnog otkucavanja srca poznatog kao atrijalna fibrilacija, te ublažiti simptome tjeskobe i depresije koji su često povezani sa spomenutim stanjem.

Ovaj zaključak nimalo ne čudi. naime, prijašnja su istraživanja iz čitavog svijeta već pokazala da joga sama po sebi pozitivno djeluje na opće zdravlje srca i kardiovaskularnog sustava jer snižava krvni tlak i razinu kolesterola. Međutim, ovo je prvo istraživanje koje je promatralo utjecaj na pacijente s atrijskom fibrilacijom.

„Ovi su rezultati važni jer brojne konvencionalne strategije tretmana za atrijsku fibrilaciju uključuju invazivne procedure ili lijekove s nepoželjnim nuspojavama”, kazao je Dhanunjaya Lakkireddy, voditelj istraživanja i izvanredni profesor pri Sveučilištu Kansas, a citira ga Sunday Herald.

U istraživanju je sudjelovalo 49 pacijenata s poremećajem u ritmu rada srca i koji nisu imali nikakva tjelesna ograničenja niti su se ikada bavili jogom. Epizode nepravilnog ritma rada srca nadgledale su se tijekom šest mjeseci u sveučilišnoj bolnici.

U prva tri mjeseca pacijenti su mogli sudjelovati u bilo kojoj tjelesnoj aktivnosti po svojoj želji. Tijekom druga tri mjeseca prolazili su tečaj joge koji je uključivao vježbe disanja, klasične poze, meditaciju i opuštanje. Satovi joge trajali su po 45 minuta a vodio ih je profesionalac. Satovi su se održavali tri puta tjedno, a pacijentima se savjetovalo da naučeno svakodnevno prakticiraju kod kuće.

Ukratko, joga je smanjila učestalost epizoda nepravilnog rada srca za pola, smanjila intenzitet tjeskobe i depresije i poboljšala tjelesno funkcioniranje pacijenata, opće zdravlje, vitalnost, društvenost i mentalno stanje, zaključili su istraživači. kad se uzme u obzir činjenica da je jeftina, a vrlo korisna, Lakkireddy kaže kako bi se trebalo razmotriti službeno uvođenje joge u sklop tretmana za  atrijsku fibrilaciju i ostale probleme s radom srca.

Detalji istraživanja predstavljeni su na godišnjem skupu Američkog koledža za kardiologiju koji se održao u New Orleansu.

Post navigation

Kontaktirajte nas putem interneta :