ASANE

Asane (joga položaji) su specifična terapija koja nam pomaže da redefiniramo tijelo kao svijest, povratimo sjećanje svijesti o cjelini tijela i povežemo tijelo sa njegovim izvorom svijesti i tako potaknemo buđenje svijesti i inteligencije u svakoj stanici tijela. Gledano sa stanovišta svijesti kad nam je ukočen vrat ili dio leđa to znači da na tom mjestu postoji manjak pamćenja o cjelini ili manjak kretanja svijesti. Uspostavljanjem neblokiranog tijeka svijesti u tijelo se vraća prvotna živost, energija i inteligencija.Asane mijenjaju kemiju mišićnog tkiva pomoću istezanja i skupljanja. Istezanje i stezanje mišića su počinak i djelovanje mišićnih skupina. Kada održavamo položaj dišemo duboko i tako oživljavamo kralježnicu. Prema Yoga-sutrama (tekst o Yogi napisan par stoljeća prije nove ere) asane su pravilno izvedene kad je pojedinac u potpunosti opušten i odvojen od djelovanja i uronjen u više stanje svijesti.

Za vrijeme izvođenja pojedine asane neki dijelovi tijela se prirodno, nježno i ugodno istežu i time se više aktiviraju od drugih dijelova tijela. Taj jače aktiviran ili zategnut dio prirodno privlači pozornost. Duh je privučen na zategnuti dio. Asana se pravilno vježba tako da se duh pusti da bude na dijelu gdje se pojavila zategnutost. To relativno zatezanje osjeća se u dijelu tijela koji je izgubio prirodnu gipkost i asana ga isteže. To što nije gibak znači da taj dio tijela nije prožet inteligencijom, sviješću. Na fizičkoj razini to znači da je tim dijelom smanjen protok životne energije tj. da je smanjen protok krvi. Dozvoljavajući da pozornost ide na taj dio, osjećajući taj dio tijela, u taj dio tijela unosimo iteligenciju čime se poveća protok krvi i životne energije. To znači da se neravnoteža smanjuje a ravnoteža povećava, nakon par trenutaka osjećaj istezanja počinje nestajati i pojavljuje se osjećaj ugode.

GRAVITACIJSKI UČINCI VJEŽBANJA JOGA ASANA:

Duboka izmjena kavkoće percepcije tijela u prostoru omogućuje nastanak globalnog osjećaja slobode što povećava stanje slobode u živčanom sustavu i stvaranje novih, za zdravlje podržavajućih neurofizioloških staza. To omogućuje pojedincu da iskusi nove spoznajne i psihološke mogućnosti.

Gravitacijska naizmjeničnost i preokretanje imaju određene učinke na pojedine organe i sustave. U Sarvang asani (svijeća) obrće se normalni tok krvi i povećava dotok krvi u glavu i vrat što ljekovito djeluje na oči, uši i štitnu žlijezdu kao i na rad cijelog endokrinog sustava (zbog djelovanja na hipotalamus i hipofizu).

Općenita uputstva za vježbanje asana:

1) Joga asane je najbolje vježbati rano ujutro u dobro provjetrenoj prostoriji.
2) Prije izvođenja asana poželjno je isprazniti crijeva. Okupati se treba prije, a ne nakon
izvođenja asana. Na taj način se čuva životna energija oslobođena vježbanjem.
3) Asane je najbolje vježbati praznog želuca i mjehura, 3 sata nakon obroka, u laganoj,
prozračnoj odjeći i s punom pozornošću (bez radija, TV, razgovora i sl.).
4) Asane se uvijek izvode bosih nogu na tepihu ili prostiraču, te na čvrstoj i ravnoj podlozi.
5) Početnicima su namijenjene jednostavne asane. Do složenijih asana dolazi se kroz vježbu.
6) U određenoj asani početnik ne treba ostati dulje od 30 sekundi. Vrijeme vježbanja produljuje
se postupno.
7) Tijekom izvođenja asana disanje treba biti normalno.